Viva Gezond
Image default
Nieuws en media

Parkeren hoeft helemaal niet stressvol te zijn

Parkeren is voor veel bestuurders een nachtmerrie. De oplossing is simpel: schakel elektronische hulptroepen in! Welk parkeersysteem neemt bij jou de meeste stress weg?

We beginnen met een onderzoek uit Australië. Het land met de zeventien giftigste slangensoorten ter wereld en waar drie keer zoveel schapen als mensen leven. In Australië geeft 79 procent van de automobilisten aan soms zenuwachtig te worden achter het stuur. Niet omdat ze bang zijn een slang in het dashboardkastje te vinden, maar vanwege fileparkeren. Bijna zestig procent van de ondervraagden vreest het verkeer op te houden of schade aan geparkeerde auto’s te veroorzaken.

Parkeren hoeft helemaal niet stressvol te zijn. Je kunt het oefenen en er bestaan allerlei hulpsystemen die het makkelijker maken. Van zoiets simpels als parkeersensoren in de achterbumper, tot geavanceerde systemen die de auto zelfstandig in het vak zetten. Hieronder lees je de vijf belangrijkste hulpsystemen.

Veel auto’s hebben parkeersensoren. De technologie is simpel maar doeltreffend: deze ultrasone (of soms elektromagnetische) sensoren zitten in de achterbumper (soms ook voor) en ‘zien’ obstakels door golven uit te zenden en te ontvangen. Rijd stapvoets achteruit naar een geparkeerde auto en de piepjes volgen elkaar in steeds hoger tempo op. Zodra je een continue pieptoon hoort, is het tijd om te stoppen. Dan ben je zo’n 15 centimeter verwijderd van de auto, het paaltje of de garagedeur. Als je parkeren ook maar een klein beetje spannend vindt, kunnen parkeersensoren een groot verschil maken.

Sta je schuin of haaks op de weg geparkeerd, dan moet je haast ogen in je achterhoofd hebben om veilig de weg op te draaien. De uitparkeerassistent helpt hierbij en gebruikt sensoren op de achterbumper. Zodra er een andere auto van opzij nadert of er kinderen achter de auto opduiken, slaat het hulpsysteem alarm. Het kan je zelfs te hulp schieten met een remingreep. Bij sommige auto´s wordt dit systeem gekoppeld met een setje ´ogen´: een panoramische achteruitrijcamera die laat zien wat er achter en naast de auto gebeurt. 

Populaire Skoda Modellen

Populairste Skoda-modellen om te leasen zijn de Fabia, Occatia, Kodiaq, Enyaq, Scala en Kamiq. Via Skoda Private Lease zijn ze voordelig te rijden voor een vast bedrag per maand.

Octavia

De ŠKODA Octavia is een heerlijke auto voor het hele gezien. Puur rijplezier, ruimte en genot wordt gecombineerd met uitstekende prestaties.

Na de SUPERB is de nieuwe OCTAVIA de tweede ŠKODA die leverbaar is met Plug-in Hybride-technologie. ŠKODA OCTAVIA is de ruimste in zijn klasse, vol innovatie en luxe · Inclusief lichtmetalen velgen, virtual cockpit en Smartlink+.

De nieuwe Octavia heeft o.a. full-LED matrix koplampen en een multifunctioneel stuurwiel. Skoda Octavia Private Lease is aantrekkelijk voor iedereen die een voordelig en zorgeloos een nieuwe Leon wil rijden.

Skoda Kodiaq private lease

De Skoda Kodiaq kwam op de markt in 2016 en is na de Skoda Yeti de tweede SUV van het merk. De Skoda Kodiaq is een ruime, robuuste SUV. De SKODA Kodiaq is genoemd naar de Kodiakbeer.

Met Škoda Kodiaq Private Lease rijd je een ruime gezinsauto voor een aantrekkelijke prijs. De ŠKODA KODIAQ heeft alles wat een SUV moet hebben. 

Skoda Enyaq private lease

De Skoda Enyaq iV is de zoveelste variant van de elektrische compacte SUV’s in de VW-familie. De Skoda Enyaq gaat de historie in als de eerste elektrische auto van het Tsjechische merk Skoda. Dat maakt hem niet minder aantrekkelijk.

De ENYAQ iV biedt een enorme binnenruimte, een snellaadfunctie en een actieradius tot maximaal 537* km. De meest krachtige uitvoeringen hebben een tweede elektrische motor, die de vooras aandrijft en de topversie kan tot wel 1.200 kg trekken.

Skoda Enyaq Private Lease behoort tot de voordeligste manieren om in een elektrische auto te rijden die is gebouwd op het Volkswagen platform.

De naam van de ŠKODA ENYAQ is afgeleid van de Ierse naam ‘enya’, wat ‘bron van leven’ betekent.

Skoda Karoq

Avontuurlijk, stoer, robuust en boordevol innovatie. De nieuwe ŠKODA KAROQ is typisch een SUV van dit decennium.

De Skoda Karoq wordt in 2017 voorgesteld als opvolger van de Skoda Yeti. De Skoda Karoq deelt zijn basistechniek met de Seat Ateca

Tijd voor de volgende facelift van een model uit de Volkswagen Groep. Ook de Skoda Karoq is klaar voor de volgende ronde. Naast het aangescherpte design, is hij ook op technisch gebied verder ontwikkeld. 

In Nederland houden we van het stoere design en de hogere zit van SUV’s. Mede hierom is Skoda Karoq Private Lease vanaf de lancering populair.

Stoere uitstraling, krachtig postuur en dynamische proporties, verpakt in een compact pakket. De KAROQ is een SUV met karakter, op alle fronten.

Elektrische modellen

Autofabrikant Skoda steekt de komende 5 jaar circa 2,5 miljard euro in nieuwe technologieën, zoals de digitalisering en elektrificatie. Van het budget investeert Skoda 1,4 miljard euro in de ontwikkeling van elektrische auto’s.

Private Lease

Skoda modellen zijn met een laag maandbedrag populair in Skoda Private Lease. In het private lease maandbedrag zijn de kosten inbegrepen voor: wegenbelasting, all-riskverzekering, afschrijving, reparatie en onderhoud, bandenservice, internationale pechhulp.

 

Heb je besloten een elektrische auto private lease te gaan rijden? Gebruik dan een private lease-vergelijker om de beste deal te vinden voor jouw situatie. In een private lease-vergelijker filter je onder andere op het merk, type, budget, looptijd, brandstofsoort en het aantal kilometers dat je jaarlijks denkt te rijden. Door te vergelijken is in één overzicht duidelijk welke auto’s en aanbieders voldoen aan jouw wensen.

Sinds 1 juli 2020 is er een regeling waarbij je subsidie kunt aanvragen wanneer je een elektrische auto koopt, maar ook wanneer je een elektrische auto gaat private leasen. Deze Subsidieregeling Elektrische Personenauto’s Particulieren wordt ook wel SEPP genoemd. Ook voor een tweedehands elektrische auto is een subsidie mogelijk. Zowel nieuwe als tweedehands elektrische auto’s moeten aan strenge voorwaarden voldoen.